torsdag 3 juni 2010

3/6

Kände att jag kanske borde slänga upp ett inlägg nu.

Resan till London som jag och Daniel gjorde 26-31 maj blev grym. Svårt att beskriva med ord hur bra vi hade det, för jag kan inte riktigt hitta ett sånt mäktigt ord. Men ska iaf berätta hur dagarna såg ut därborta.

Vi kom fram på onsdags eftermiddagen och vi gick då först och lämnade av allt bagage, vilade en stund och sedan gick vi ut för att äta middag. Vi hamnade på en italiensk restaurang som hette bella italia den fanns i området vi bodde i som heter Bayswater de ligger precis över hydepark så läget var ju inte heller helt fel. Efter vi ätit så gick vi och kikade i lite småbutiker till hanna och dersim skulle möta upp oss för att gå och sätta oss på någon bar eller så. När dem väl kom så hamnade vi på en liten pub, vi satt oss ute och beställde in en vattenpipa och blacktea. Sedan så bestod kvällen av en massa snack om allt mellan himmel och jord. Men när man har roligt så rinner lätt tiden iväg så efter vi träffat dem gick jag och Daniel hem och la oss vi var ju hyffsat trötta efter resan. Speciellt tror jag medtanke på att jag hatar att flyga, det är nog det värsta jag vet fyfan vad hemskt det är.

Torsdag: Första dagen blev en shoppingdag vi mötte upp hanna vid t-banan och sedan åkte vi till oxfordstreet som låg 2 t-bane stopp från vårat hotell. Hon tipsade oss om lite bra affärer och sedan så släppte vi på plånböckerna och började handla. Hittade en hel del den dagen men värre skulle de bli. Vid lunch drog hanna och träffade dersim och soma, så jag och daniel fortsatte att vandra på oxfordstreet. På kvällen åkte vi med Hanna, Dersim och Soma till Soho, vi kikade runt där sedan skulle dem in på en krog så jag och daniel valde att åka hem och mysa istället.

Fredag: Blev shopping på fredagen med och då släppte vi ännu mer på plånböckerna, vi gick runt på oxfordstreet först och sedan åkte vi till convent garden och shoppade ännu mer där. Efter convent garden så hamnade vi återigen på oxfordstreet. När klockan började närma sig 20.00 så åkte vi till hotellet och lämnade av alla kassar och sedan så tog vi bussen till westminster för att se på BigBen och parlamentet. Sedan vandrade vi lite längs themsen floden tills vi kände att det var dags för lite middag jag menar klockan var ju trots allt ca 22.00.. Efter det så åkte vi hem till hotellet igen, la oss i sängen och kikade lite på tv tills vi slocknade i varandras armar.

Lördag: Blev en förmiddag på madame tussauds, kul var det men kanske inte värt att stå 1 & ½ timme i kö för att se kändisar som vaxdockor. Men det är ju något man bara måste göra om man åker till London. Men det var kul som sagt. Efter det tog vi oss in till oxfordstreet och där shoppade vi loss ännu mer. På kvällen gick vi ut och åt middag såklart sedan så gick vi och kikade i lite småbutiker i bayswater.

Söndag: När vi vaknade åkte vi ut till tower of london och kollade lite vi hade ju tänkt gå in på slottet men vi ångrade oss när vi såg kön. Det får bli nästa gång helt enkelt. Efter vi varit där så åkte vi direkt till buckingham palace där soldaterna hade någon slags musikuppvisning?! eller ja vad man nu ska kalla det. Efter det så åkte vi till oxfordstreet och brände de sista pengarna för vi tänkte såhär båda två, vad ska man ha pengar till därhemma?
Efter vi gått lite på oxfordstreet tog vi tuben till Bigben och parlamentet för att ta lite dagskort. När vi var tillbaka på hotellet var det bara att börja packa inför hemresan dagen efter och kan ju säga att vi båda var riktigt deppiga för vi kände ju inte att vi var redo att åka hem igen.. Kvällen spenderade vi bayswater vi gick ut och åt en mysig middag och sedan strosade vi runt i småbutikerna och handlade lite presenter till våra nära och kära här hemma i Vässan.

Måndagen: Finns ju inte så mycket att säga om den dagen, flyget gick hem 11.45 lokal tid. Så var hemma i vässan igen runt 15.00 lokal tid. Något jag och Daniel har bestämt är iaf att efter våran solresa i sommar så blir det inte långt förrän vi åker igen. För i höst åker vi antingen till New York eller till London igen. Det återstår att se..