lördag 10 oktober 2009

Sammanfattning..


Torsdag; Sov typ sent in på eftermiddagen sedan åkte jag och daniel ner på stan kollade lite och sedan gick vi och käka på grekiska, pratade om rhodos och blev mycket deppiga båda 2. Vi konstaterade att vi saknade det väldigt mycket och att vi borde åka bort snart igen, så det är vad vi har bestämt får se vilket resemål som blir näst. På kvällen såg vi dem nya Johan falk och tog det lugnt och bara hade mysigt.


Fredag; Vaknade hos daniel tidigt på morgonen fick skjuts hem och han åkte och jobbade. Jag kollade då på he´s just not that into you, väldigt bra film som jag rekomenderar. Sedan så såg jag även på human trafficking, en vädligt bra och gripande film snacka om att jag grät flera gånger. Den handlar om trafficking i världen hur barn och unga tjejer bli tagna genom att luras att dem ska få en modell karriär och barnen tar dem upp på gatan bland annat turister dem blir indragna i en bil och sedan ska dem flyttas vidare till USA. Den var bra och fick mig att börja tänka hur äckliga vissa människor är hur fan kan man vilja köpa ett barn? alltså då måste man vara bra desperat och pervers, det är sjukt enligt mig. Oavsett om det är ett barn eller en ung tjej under 18 år så är det helt oförståligt. Jag blir iilamående och börjar även självklart tänka för mycket? Undra hur många man vet vilka det är som skulle kunna tänka sig att göra något sådant? FYFAN! Filmen utspelar sig iaf i Ukraina,USA och Filipinerna. I Ukraina är det tonåringarna som blir lurade och skickade till USA och i Filipinerna använder dem sig av att kidnappa och köpa barn. Man får verkligen även se hur fattiga länderna är, och ett bevis på att dem är det är pga att dem använder sig av sådan pass sjuk handel.. Det värsta är att det främst är i dem här länderna där sånt här händer. Så jag drar slutsatsen att inte åka till något sånt land. Då åker jag hellre till lite rikare länder som grekland, USA eller något liknande. Och visst så vet jag att det finns där med men inte lika synligt och det är inte ofta det händer att någon blir kidnappad på gatan i ett turistrikt land och att ingen ingriper. I dem här länderna filmen utspelar sig i så är det ingen som gör något och det gör mig riktigt förvånad, när dessutom alla vet var det håller hus. Nej nu får det var nog pratat om denna film.

Daniel slutade tidigt denna dag och då åkte vi till hälla och glodde lite, sjukt tråkigt att det inte finns något jag vill ha men beror kanske på att jag inte behöver något särskillt. På kvällen sov vi hos Daniel såg lite på idol och sedan åkte vi och handlade lite godis och sedan blev det tv.

Lördag: Idag så har vi varit en sväng hemma hos mig duschat och haft oss. Sedan blev det erikslund, media markt. Kollade mobil och tv, eftersom jag känner att jag vill förnya mig lite även daniel. Ikväll kommer Catie och James till daniel och vi ska se på fotbollen, det ska bli sjukt kul faktiskt. Man är väl sportintresserad tjej som tur är, fick höra av daniel att han tycker det är så kul med, att vi faktiskt kan göra ALLT tillsammans.

Daniel och jag har även pratat lite om att kanske ta och köpa en lägenhet och flytta ihop, det skulle dock inte bli så stor skilland eftersom vi redan nu i stort sätt bor tillsammans. Men vore ändå kul med ett eget hushåll och få prova på det lite. Vårat nästa stora steg blir alltså att flytta hemifrån och sedan så ska vi införskaffa oss en lite valp, gissa om jag är lycklig. Jag ska till och med få välja ras. Jag fullkomligt längtaar.

Nu ska vi åka och hämta filli hos deras mormor och morfar.