lördag 21 november 2009

Förlängning på feta as inlägget.

Idag satt jag och läste igenom mina gamla inlägg och stannade upp vid det inlägget där jag skrev om vad jag och Daniel ansåg om kroppar. Jag känner att jag som inte riktigt är klar med det ämnet. Det jag vill tillägga kommer jag skriva i detta inlägg.
Jag avundar och har länge avundats storleken size zero, och jag har fått många negativa komentarer om min åsikt. Eftersom många tycker jag är sjuk som tycker att en så smal kropp är snyggt, men det bryr jag mig inte så mycket om. Jag tycker det är snyggt när man ser ben på en kropp inte när benen göms bakom ett stort lager av fett. Sen menar jag inte att jag vill ha anorexi, utan jag hade gärna velat att man kunde uppnå en sån kropp på ett sunt sätt. Samtidigt så kan jag förstå dem som inte tycker det är fint, alla tycker inte lika och det är väl tur för hur hade världen sett ut då? alla hade egentligen sett likadana ut? Och om det inte var många som tyckte att en smalkropp var snyggare än en fet kropp varför har vi då denna bantningshysteri i vårat samhälle? varför är det så många som drabbas av ätstörningar som anorexia eller bulimi? varför är det då så många som säger att dem bantar och till och med ljuger för folk om vad dem äter eller hur mycket dem tränar? för jag har sett många människor som exemelvis säger att dem tränar varje dag men varför händer det som inget med deras kroppar dem står ju bara kvar på samma ställe och trampar hela tiden?

Sen även det där med killkroppen? jag ser hellre att min kille har en vältränad, slank kropp än att han har en uppumpad kropp som ändå bara ser fet ut i kläder. Något som kan störa mig otroligt mycket det är killar som går runt och spänner sig på stranden, poolen eller badhuset likaså tjejer som tar kort på sig i bikini och drar in magen, det syns att ni gör det tjejer och det gör det hela bara pinsamt, om ni nu är så stolta över era kroppar varför drar ni in magen? hmm kan fortsätta att tänkas på. När man blir äldre tycker jag dock att man som kille kan ha en liten ölkagge, det ser bara manligt ut, haha!
Men som sagt detta är min åsikt och jag hoppas att ingen tar illa upp för jag har som inget emot dessa människor som har lite hull.. Vet att jag kommer få höra om detta inlägg av många nu förlåt Hanna.. haha!