söndag 1 november 2009

oh yesterday!

Igår så kom kusinen hem från london och planet landade ju i vässan så istället för att åka tillbaka till stockholm så stannade hon här. På dagen så åkte jag, mamma, karin (kusinen) och kajsa till ikea och inhandlade lite saker. Med mig hem hade jag en helkroppspegel, blomma, kruka, lite mer galgar och sen 2 skohyllor. Tur att man hängde med och mamma var generös, för min budget nu är inte den bästa så att säga.

På kvällen så blev det bio, this is it, och jag kan ju bara säga Michael Jackson våran tids största artist, inget snack om saken. Filmen var bra, intressant även fast jag själv inte direkt är michaels största fan, jag känner mer han gjorde bra låtar och verkade var typ världens snällaste människa. Jag tycker bara det är fånigt att komma nu som många gör och säga bara för att han är död att han var min största idol. Något jag också tycker är konstigt är alla människor som liksom förut satt och ba han är en pedofil han förgriper sig på pojkar osv att dem nu ba RIP MICHAEL, han var så bra osv. Alltså snälla lägg av!! Jag har däremot aldrig trott på rykterna om att han skulle förgripit sig på det dära pojkarna, dem var ute efter pengar och visste att han skulle ge dem det och att han var just en sån där person som verkligen inte ville skada någon. Det märktes även i filmen när han skulle ge någon lite kritik så avslutade han alltid meningen med with love. Jag tycker att han verkade vara en genomsnäll och söt människa som det finns alltför få av på denna planet. Efter filmen så pratade jag, mamma, karin och kajsa på att vi hade kunnat lagt hur mycket pengar som helst för att få se han live, det vore en stor upplevelse för att han var så stor som han faktiskt var, och koserterna han skulle gjort skulle ha blivit riktigt bra, han hade lagt den ribban högt och inte många artister om ens någon skulle kunna ha gjort en bättre konsert. Jag kan rekomendera filmen då man får se hur konserten skulle varit, genom genrep osv.



Bäst!